Salamander - Броненосець (Австрія) 1861
Salamander - броненосець, виготовлений у Австрії. Його водотоннажність, становить 3075 тонн. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 62,8 х 13,9 х 6,3 метрів. Силовою установкою даного корабля, є паровий двигун з низьким тиском пари. Максимальна швидкість - 11,3 вузлів. Броненосець Salamander, озброєн чотирнадцятьма 150-мм і чотирнадцятьма 68-футовими знаряддями. Спущений на воду у серпні 1861 року.
Salamander був першим австрійським броненосцем. Він був закладений в 1861 році і завершений в 1862 році, що було одним з найменших термінів споруди кораблів того часу. Salamander - дерев'яний корабель з бортовим розташуванням артилерії і бортовим броньованим поясом, який в районі фок-щогли розширювався догори для захисту батареї. У 1867-1868 роках, корабель був перебудований, площа вітрил, була збільшена. У 1883 році, він був виключений із складу флоту і, аж до оброблення на метал в 1896 році, працював складом мін.
Selandia - Вантажно-пасажирське судно (Данія) 1911
Selandia - вантажно-пасажирське судно, виготовлене у Данії. Його водотоннажність, становить 9956 тонн. Габаритні розміри (довжина, ширина) - 117,6 х 16,2 метрів. Силовою установкою даного корабля, є дизельний двигун. Максимальна швидкість - 12 вузлів. Спущений на воду у 1911 році.
Selandia, була першим у світі океанським теплоходом. Вона могла перевозити, до 7518 тонн вантажу і 26 пасажирів. У своєму першому рейсі, Selandia пройшла 22000 миль (35405 км). Впродовж наступних 12 років, судно пройшло більше 600000 миль (1140000 км). За цей час, лише одного разу знадобився ремонт двигунів, що зайняв десять днів. У 1936 році, Selandia була продана Норвегії і перейменована в Norseman. У 1942 році, розбилася біля берегів Японії.
Selma - Монітор (США) 1856
Selma - монітор, виготовлений у США. Його водотоннажність, становить 600 тонн. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 76,8 х 9 х 1,8 метрів. Силовою установкою даного корабля, є паровий двигун. Максимальна швидкість - 9 вузлів. Монітор Selma, озброєн 152-мм, 203-мм і двома 228-мм знаряддями. Спущений на воду у 1856 році.
Спочатку, цей корабель називався Florida. Він належав компанії Mobile Mail, але в 1861 році, був реквізований Конфедерацією Південних Штатів. На нім була надбудована спеціальна рама для посилення корпусу. Надбудова була зменшена в довжину, верхня палуба і частина корпусу з боку котлів і механізмів, забезпечені залізною бронею. Цей корабель, увійшов до складу невеликої ескадри затоки Мобіл. Selma взяв участь у бою з моніторами мешканців півночі, проте із-за дезертирства частини команди, вимушений був вийти з бою. У 1863 році, Selma здався перевершуючим силам мешканців півночі і став частиною їх флоту. У 1865 році, Selma був проданий.
Shanghai - Швидкохідний патрульний катер (Китай) 1962
Shanghai - швидкохідний патрульний катер, виготовлене у Китаї. Його водотоннажність, становить 137 тонн. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 38,8 х 5,4 х 1,7 метрів. Силовою установкою даного корабля, є дизельний двигун. Максимальна швидкість - 28,5 вузлів. Швидкохідний патрульний катер Shanghai, озброєн чотирма 37-мм і чотирма 25,4-мм знаряддями. Спущений на воду у 1962 році.
Shanghai, був головним кораблем в серії, приблизно з 500 швидкохідних патрульних катерів, що перебувають на озброєнні китайського флоту. Ці кораблі призначені, в основному, для плавання в прибережних водах. Для своєї водотоннажності, корабель добре озброєний - катер може нести глибинні бомби і міни. Серед кораблів серії, спостерігаються різні типи надбудов і радіоелектронного устаткування. Багато кораблів експортувалися в країни Азії, Близького Сходу і Африки, а деякі будувалися за ліцензією і в європейських країнах.
Shenandoah - Рейдер (США) 1863
Shenandoah - рейдер, виготовлений у Великобританії. Його водотоннажність, становить 1179 тонн. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 70 х 9,7 х 6,2 метрів. Силовою установкою даного корабля, є паровий двигун. Максимальна швидкість - 9 вузлів. Броненосець Tegetthoff, озброєн чотирма 203-мм знаряддями, двома 32-фунтовими і двома 12-фунтовими гарматами. Спущений на воду у 1863 році.
До 1864 року, рейдери Конфедерації Штатів Америки, практично повністю витіснили торгові кораблі мешканців півночі з морів. До цього часу, із-за політичного тиску Півночі, Південь більше не міг будувати кораблі, тому Конфедерація купувала їх. Вона купила і Sea King - дерев'яне судно, побудоване в Глазго. Його в 1864 році, придбав для Конфедерації, агент Буллок, він же - вже в морі - обладнав корабель знаряддями. На кораблі, перейменованому в Shenandoah, підняли новий прапор. Під командуванням капітана Уадделла, рейдер почав своє легендарне плавання, з метою знищення торгового флоту мешканців півночі. Він вчинив кругосвітню подорож, закінчивши його в Тихому океані і виявився єдиним кораблем мешканців півдня в цьому регіоні. За свою кар'єру, Shenandoah, потопив більше 30 торгових кораблів Союзу. Більше 100 кораблів мешканців півночі, намагалися упіймати рейдер, але він уцілів і навіть після війни продовжував полювання. Уадделл припинив його тільки після того, як англійці повідомили йому про капітуляцію мешканців півдня. Рейдер був проданий і пізніше затонув в шторм в Індійському океані. Дивно, але за свою коротку військову кар'єру, Shenandoah, жодного разу не був в портах своєї країни.
Spica - Торпедний катер (Швеція) 1966
Spica - торпедний катер, виготовлений у Швеції. Його водотоннажність, становить 218 тонн. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 42,7 х 7 х 2,6 метрів. Силовою установкою даного корабля, є газотурбінний двигун. Торпедний катер Spica, озброєн 57-мм знаряддям і шістьма 533-мм торпедними апаратами. Спущений на воду у 1966 році.
Spica був першим, в серії швидкохідних торпедних катерів, ідеально пристосованих для дій у Балтійському морі. Бази для цих катерів, побудовані всюди біля скелястих берегів Швеції і можуть витримати дію будь-якої зброї, окрім атомної. Газотурбінний агрегат, розвиває потужність 12720 к. с. і забезпечує швидкий розгін. Серія Spica, являє собою грізну ударну силу. Деякі країни, використовують катери цієї конструкції, у своїх флотах.
Stonewall - Броненосець (США) 1864
Stonewall - броненосець, виготовлений у США. Його водотоннажність, становить 1585 тонн. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 60 х 32 х 16 метрів. Силовою установкою даного корабля, є паровий двигун. Броненосець Stonewall, озброєн 228-мм і двома 70-фунтовими знаряддями. Бронювання - 88-114 мм (пояс), 140 мм (носове знаряддя) і 850 мм (шар дерева за бортовою бронею). Спущений на воду у червні 1864 року.
Stonewall, був останнім броненосцем мешканців півдня. 228-мм знаряддя, було розташовано в носі над тараном і могло вести вогонь прямо по курсу і на декілька градусів в обидві сторони. У травні 1865 року, Stonewall захопили мешканці півночі. Він був проданий Японії і перейменований в Adzuma. У 1888 році, його виключили зі списків флоту і надалі використали, як плавучу казарму.
Sumter - Рейдер (США) 1859
Sumter - рейдер, виготовлений у США. Його водотоннажність, становить 456 тонн. Габаритні розміри (довжина, ширина, висота) - 56,1 х 9,1 х 3,8 метрів. Силовою установкою даного корабля, є паровий двигун. Максимальна швидкість - 10 вузлів. Рейдер Sumter, озброєн 203-мм і чотирма 32-фунтовими знаряддями. Спущений на воду у 1859 році.
Спочатку, Sumter був пасажирським пароплавом Havana, що належав компанії McConnell New Orleans Havana Lines. Мешканці півдня купили його в 1861 році, в Новому Орлеані і переобладнували в рейдер. Під командуванням Рафаеля Семмеса, який згодом командував Alabama, Sumter вийшов з порту Нового Орлеана 30 червня, прорвавши блокаду мешканців півночі. Рейдер захопив 18 судів, до початку 1863 року, коли вимушений був зайти в Кадіс, для ремонту. Після цього, він став прорывателем блокади і був перейменований в Gibraltar.
|