00:10
Alvis Cars FV101 Scorpion - Легкий танк (Великобританія) 1971

Категорія бронетехніки - танк. Субкатегорія танка - легкий танк. Субкатегорія легкого танка - легкий розвідувальний танк. Тип шасі - гусеничне. БТОТ (озброєння) - гарматно-кулеметне. Категорія двигуна - дизельний. Тип трансмісії - МТ.

Загальні відомості
Легкий розвідувальний танк FV101 Scorpion, розроблений фірмою Alvis в кінці 1960-х років і прийнятий на озброєння англійської армії, в 1972 році. Одним з основних вимог при створенні танка, було забезпечення його авіатранспортабельності. З цієї причини, в конструкції танка, широко використані легкі сплави. Зокрема, з алюмінію виготовлені корпус і башта. При цьому, лобова броня корпусу і башти, забезпечує захист від куль калібру 14,5 мм, з дальності 200 метрів, a бортова і кормова - від 7,62-мм куль і осколків снарядів калібру 105 мм.
В танку використана компонувальна схема, характерна скоріше для бронетранспортерів і бойових машин піхоти - моторно-трансмісійне відділення, розташоване в передній частині корпуса праворуч, а ліворуч знаходиться відділення управління. Бойове відділення з двомісною вежею, займає середню і кормову частини машини.
Механік-водій, що знаходиться у відділенні управління, для водіння танка днем, використовує ширококутний перископічний прилад спостереження, який в темний час доби, замінюється приладом нічного бачення.
Озброєння танка, що складається з нарізної 76-мм гармати L23 і спареного з нею 7,62-мм кулемета. Гармата встановлена у башті, по обидві сторони від неї розміщуються командир танка (він же заряджаючий) і навідник. У разі необхідності, навідник може заряджати гармату і стріляти самостійно. Використовуються постріли унітарного заряджання з бронебійно-фугасним снарядом, з пластичним ВР і кумулятивним снарядом.
Механізми наведення гармати і кулемета, складаються з ручного підйомного механізму і ручного двошвидкісного механізму повороту башти, який забезпечує поворот вежі з кутовою швидкістю 6° або 2°, за один оборот руків'я. Для командира, встановлений поворотний бінокулярний перископічний прилад спостереження із змінною кратністю збільшення (10х і 1х), який забезпечує поле зору по горизонталі 85° і вертикалі від -10° до +35°. По периметру люка, встановлено сім перископних оглядових приладів. Навідник має денний монокулярний зір, із змінною кратністю збільшення (8х і 1х) і два перископних оглядових прилади. Для стрільби вночі y навідника, встановлений нічний приціл.
На танку встановлений 6-циліндровий автомобільний двигун Jaguar, потужність якого зменшена, зі стандартних 265 к. с., до 195 к. с. Силова передача складається з планетарної коробки передач і диференціального механізму повороту, що самоблокується. Вона забезпечує, по сім передач переднього і заднього ходу і стільки ж радіусів в повороті (на першій передачі 3,05 метра, на сьомої - 47,8 метрів).
Ходова частина танка, виконана з торсіонної підвіскою і гідравлічними амортизаторами на передніх і задніх опорних ковзанках. Опорні котки і балансири, виконані з алюмінієвого сплаву з гумовими бандажами, гребенем, з гумовими подушками і гумової біговою доріжкою.
Подоланні перешкоди: кут підйому - 31°, ширина рову - 2 метри, висота стінки - 0,5 метра, глибина броду без підготовки - 1 метр.
Водні перешкоди, танк долає, з допомогою індивідуального плавзасоби. Рух здійснюється за рахунок перемотування гусениць.
Максимальна швидкість руху по шосе - 87 км/год, а на плаву - 6,4 км/год.
Танк оснащений засобами захисту від ЗМУ і необхідної радіозв'язковою апаратурою.
Загальна кількість виготовлених танків FV101 Scorpion, з 76-мм гарматою, становить 1241 одиницю. Крім того, було випущено також, 32 танки цього типу, з 90-мм гарматою Cockerill Mk.3 (M.A1).
Шасі танка, використано для створення сімейства броньованих бойових і допоміжних машин: FV102 Striker (винищувач танків, з пусковою установкою ПТКР Swingfire - випущено 132 машини); FV103 Spartan (легкий розвідувальний бронетранспортер - випущено 967 машин); FV104 Samaritan (санітарна машина - випущена 101 машина); FV105 Sultan (командно-штабна машина з додатковими засобами радіозв'язку і навігаційною апаратурою - випущено 372 машини); FV106 Samson (ремонтно-евакуаційна машина - випущено 136 одиниць); FV107 Scimitar (бойова розвідувальна машина - випущено 486 машин).

Тактико-технічні характеристики (FV101 Scorpion)
Екіпаж - 3 людини.
Максимальний кут підвищення знаряддя - +35 градусів.
Максимальний кут відміни гармати - -10 градусів.
Максимальна дальність стрільби - ? метрів.
Довжина (c гарматою вперед) - 4400 мм.
Довжина (по корпусу) - 4400 мм.
Ширина (загальна) - 2200 мм.
Висота (по даху вежі) - 2100 мм.
Бойова маса - 7930 кг.
Бронювання вежі - 60 мм (лоб) і 20 мм (борт).
Бронювання корпусу - 60 мм (лоб) і 20 мм (борт).
Подоланна стінка - 0,5 метра.
Максимальний кут підйому - 31 відсоток.
Подоланний рів - 2,0 метра.
Подоланний брід - 1,0 метра.
Подоланний брід (з підготовкою) - ? метра.
Діаметр опорного катка - ? мм.
Основне озброєння, складається з 1 76-мм гармати L23 (Боєкомплект - 45 снарядів.).
Додаткове озброєння, складається з 1 7,62-мм співісного кулемета (Боєкомплект - 3000 патронів.).
Силова установка - 1 дизельний двигун R6 Jaguar (195 к. с.).
Перебуває на озброєнні країн: Ботсвана, Бруней, Великобританія, Венесуела, Гондурас, Індонезія, Іран, Ірландія, Йорданія, Малайзія, Нігерія, Об'єднані Арабські Емірати, Оман, Таїланд, Танзанія, Того, Філіппіни, Чилі.
Статус: роки виробництва - 1971-1996, роки експлуатації - з 1972.

Категория: БТТ країн NATO | Просмотров: 89 | Добавил: Купчинский | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar